Trio aangeboden gekregen, Bali Belly en Surfen in Kuta

24 september 2019 - Denpasar, Indonesië

Vorig week heb ik voor het laatst wat geschreven omdat ik sinds woensdag ziek ben geweest, vandaar dat ik het de moeite niet vond om vrijdag een verhaal te uploaden aangezien ik ook niet veel te vertellen had. Al was de dinsdag wel uiterst noemenswaardig, haha.

Trio aangeboden gekregen

De aangeboden trio komt later in het verhaal, but first things first. Dinsdag had ik afgesproken met Bobby en hebben we die 'pretty sick burgers' gegeten zoals hij ze noemde. Nou misschien waren ze letterlijk pretty sick omdat ik van woensdag tot en met zaterdag ziek ben geweest. Lekker was hij wel dus we nemen het er maar bij. Bobby is aardige gast die dus ook hier naar toe is gekomen om te ondernemen. Ik heb nu een beter beeld van wat hij van plan is, met alle grotere en bekende uitgaansgelegenheden hier in Bali wil hij een soort Membership card uit gaan geven. Dus voor een X bedrag kan je dan een gratis drankje bij een aantal clubs krijgen in de zoveel tijd. En dat dan speciaal voor studenten die hier komen. In Keulen, waar hij vandaan komt, hebben ze dat al en dat loopt daar als een trein. Het enige probleem dat Bobby heeft, is dat hij niet het juiste Visa heeft om hier te werken, wat betekend dat hij zelfs geen business kaartje mag uit delen op dit moment. Je kan dan het land uitgezet worden om vervolgens een jaar niet terug te mogen komen. Toen ik vroeg of hij het juiste Visa nog wel kon krijgen was het antwoord ja, het heeft alleen wat tijd nodig. Het is trouwens niet Bobby z'n enige probleem, toen hij in die villa kwam wonen met die andere ondernemers was er een iemand die daar woonde met exact hetzelfde idee. Die andere gast was ook al veel verder met het uitwerken en heeft ook al bepaalde mensen er op gezet om een applicatie te maken. Verder kan ik het goed met Bobby vinden en het is een behulpzame jongen, ook lijken we wel veel op elkaar want niet met juiste Visa naar de ander kant van de wereld vertrekken zou ook mij kunnen over komen. Maar goed 'The Obstacle is the Way'

07A1ECA5-61A5-4354-BBD5-8EDBAC4C61F7

Nadat ik met Bobby heb gemeet is het tijd om naar mijn nest te gaan want vannacht heb ik afgesproken met Robbert, de eigenaar van The Kings Corner. We gaan samen AFC Ajax - LOSC Lille kijken. Mijn wekker staat om half 3, Ajax speelt een half uurtje later. Midden in de nacht uit bed komen is niet mijn favoriete bezigheid maar omdat ik mijn wekker in heb gesteld met de Champions League hymne weet ik precies hoe laat het is. Robbert en ik zijn de enigen die de wekker hebben gezet voor deze wedstrijd. Ik sluit mijn laptop aan en kijk via Mike (thanks again) z'n Ziggo account de wedstrijd want ik heb ook een gratis VPN gevonden. Robert kon het ook wel uitzenden maar via mijn laptop bleek het snelst en makkelijkst. Ajax wint met 3-0 en rond een uur of 5 kachel ik naar huis. En nu komt het verhaal waarop jullie hebben gewacht.

Ik nader mijn appartement en besluit mijn scooter aan straat te zetten om de rest van de buurt niet wakker te maken met het gebrom daarvan. Er is helemaal niemand op de weg dus ik knal die scooter neer en steek over. Ik hoor een geroep en kijk om. Een oude vrouw met gemillimeterd haar met een jongere gast met een beugel zitten met z'n tweeën op een scooter. Ze mompelen wat maar doordat er een taxi voorbij komt hoor ik ze niet en beantwoord het met een simpele Brabantse "Watte?!" door mijn vermoeidheid. Ze herhalen het en ik versta er weer geen zak van en besluit iets dichterbij te komen. "Hey, where you goin?" was wat ze mij probeerden te vragen, wat ik beantwoorde met een hele korte "Home". De vrouw besluit het even over een andere boeg te gooien en zegt "Why not go to my room?", waarna de jongen volgt: "Yeah, what about a threesome?". Ik was een beetje overdonderd en het eerste wat in mij op kwam was ook het eerste wat uit mijn mond kwam: "Sodemieter op joh!". Ik ben omgedraaid en in een streep naar mijn appartement gelopen om daarna de poort snel op slot te doen.

Bali Belly

Woensdag hadden we een Company Visit bij Alternative Beach waarbij Frank een presentatie of iets dergelijks moest geven. Het jammere was alleen dat Frank helemaal niks had voorbereid en deze dag een beetje heeft geïmproviseerd. Hierdoor kwam hij uit bij standaard dingen die je aan studenten vertel maar die voor mij al wel bekend waren. Je moet doen wat je echt leuk vind, een idee is niks waard zolang het niet word uitgevoerd en geniet van het leven als je jong bent want je kunt geen tijd kopen. Ik zat te twijfelen om tegen Frank te zeggen dat ik het niet netjes vond dat hij niks had voorbereid voor studenten die naar de andere kant van de wereld zijn gevlogen voor dit programma maar ik begon ziek te worden tijdens zijn presentatie. Ik begon te gloeien alsof ik een vulkaan was die op uitbarsten stond. Ik ben na de presentatie naar huis gereden en ben om 13.00 in bed beland om er de volgende ochtend pas om 09.00 uit te komen. Tussendoor alleen een paar bezoekjes aan de wc gebracht. Donderdag ben ik dus niet naar Green Tara geweest wat ik heel erg jammer vond omdat we daar ook een Cooking Class zouden krijgen. Vrijdag ben ik wel naar Colabo Co-Working Space geweest waar we een presentatie kregen van de eigenaar van Bukit Vista, een onderneming die speciale villa's en appartementen aanbied op AirBnB. Jing, de eigenaar, had veel energie en zijn presentatie was niet alleen leuk maar ook interessant. Hij vertelde veel over statistiek en hoe ze daarmee om gingen. Ik weet niet precies meer welke dingen Jing allemaal heeft verteld maar de presentatie wordt nog naar ons gemaild.

F92B60AB-B51B-4000-A542-DD9DF8FEBB3D

Ik heb besloten om dit weekend nog maar even mijn gemak te houden en ga vrijdag ook de deur niet meer uit. Soto Ayam en brood is het enige wat ik eet maar het gaat allemaal nog steeds niet van harte. Na even wat research gedaan te hebben loop ik de Bintang Supermarket in met maar 1 doel: VEZELS. Vezels zijn goed voor je maag en darmen en ik kom luchtig crackers tegen met VEZELS. Ik sla in en eet er zoveel van dat ik ze bijna niet meer kan zien. Het werkt, mijn maag en darmen kalmeren. Wat wel een ding aan het worden is deze reis is het kijken van Asterix & Obelix films, deze zaterdag kijk ik de derde: Asterix en de Helden. Niet echt wat je verwacht van iemand die in Bali is op zaterdagavond maar stappen zat er echt niet in dit weekend. De simpele grappen in deze film en de lompigheid van Obelix waren toch een waardig vervanger voor een club of kroeg.

8DB36A84-0753-49C9-85AB-334C75209482CEC4125E-30CA-4F7F-9776-1A5CAC200E69

Surfen in Kuta

Theunis stuurde mij een bericht zaterdag dat ze toch nog even een paar dagen in Kuta zouden zijn omdat hun planning niet he-le-maal waterdicht was (ook hadden ze nog 2 'over' in Jakarta daarna, ben blij dat die twee het wedstrijdschema van de Champions League niet maken). Maar goed, zondag ben ik dus nog met Theunis en Pien naar het strand van Kuta gegaan. Zij zijn daarvoor op Nusa Penida geweest om te zwemmen met Reuze Manta Roggen, wat ik vorig jaar al gedaan heb. Er is trouwens daar in de buurt ook een Great White Shark gespot die daar kwam om tonijn te vangen die normaal gesproken sowieso veel zit rond Nusa Penida. Enfin, zondag heb ik dus met Theunis nog even gesurft en dat ging nu al wel best aardig (video's volgen later) en soms ook wat minder. Ik was al een stuk beter want op het strand had ik stiekem een koude Bintang geprobeerd en die bleef prima binnen. Daarnaast moesten we ook vaak op de foto met locals, misschien lijken we wel op Australische surfers ofzo. Één meisje kwam vragen of ze met mij op de foto mocht en zodra ik ja-knikte kwamen al haar vriendinnen gillend op ons afgerend. Alsof we een attracite waren.

AF7F8992-4673-42BE-AC5E-94B14538CA0F8BE2EAC8-B87D-4BB5-890D-C0C115BC335D

Daarna hebben we met zijn alle nog wat gegeten en ik ben vervolgens weer naar Seminyak gereden. 's Avonds was namelijk PSV - Ajax en ik had weer met Robert van The Kings Corner afgesproken samen te kijken, deze keer was het wat drukker want de tijd was ook wat schappelijker, 22:45. Ajax wint deze keer niet helaas maar heb gelukkig op de terugweg naar huis ook geen trio aangeboden gekregen.

Maandag ben ik weer gaan surfen in Kuta want Joseph stuurde mij een bericht of ik zin had om mee te gaan. De golven waren deze dag een stuk sterker en moest een paar keer behoorlijk veel zeewater happen. Dat zoute water moest natuurlijk goed weg gespoeld worden en Joseph wist nog wel een plek waar we hele goed Saté konden krijgen.

1898333C-EF97-45B6-94A7-F1B37854EF5D

Komende 3 dagen school en morgen een hele interessante ontmoeting maar daar horen jullie vrijdag weer meer over!